Wakacje nad Adriatykiem – kemping Laguna Village

Camping Laguna Village to jeden z najbardziej popularnych kempingów na Riwierze Adriatyckiej we Włoszech. Poznaj jego atrakcje i sprawdź okolicę. To idealny pomysł na wakacje z dziećmi.

Laguna Village

Chociaż dla wielu miłośników podróży i śródziemnomorskich klimatów Włochy nie mają już żadnych tajemnic, ja zaczęłam moją przygodę z Italią dopiero w tym roku podczas tygodniowego pobytu na Laguna Village. Był to również mój pierwszy wyjazd na kemping. Zależało mi na tym, by miejsce noclegowe było wygodne, przystępne cenowo, dobrze zlokalizowane, dostarczało rozrywki, ale dawało również sposobność do wypoczynku. Laguna Village spełniła wszystkie z powyższych warunków.

Zameldowanie i zakwaterowanie

Na kemping dotarliśmy po godzinach zameldowania , ale na recepcji głównej, czynnej do godziny 23:00, zameldowaliśmy się bez problemu. Pracownicy Vacansoleil przyjmują przyjezdnych o  wcześniejszej porze, ale dzięki temu, że zgłosiliśmy późny przyjazd przygotowali dla nas mapkę z zaznaczonym zakwaterowaniem i notatką po polsku (mimo, że są Anglikami). To było bardzo miłe.

Laguna Village recepcja

W ofercie Vacansoleil na Laguna Village znajdują się w tym sezonie (lato 2019) domki Bali i namioty Navajo, które usytuowane są po obu stronach kempingu, w miejscach oddalonych od części z atrakcjami. Jest to jednak zaleta, gdyż  nie musieliśmy pokonywać bardzo dużych dystansów, a przebywaliśmy w cichym, przytulnym zakątku.  Ponadto rezydenci Vacansoleil pozostawili dla nas oświetlony domek, dzięki czemu trafiliśmy do niego bez problemu. Zakwaterowanie było dokładnie wysprzątane i  bardzo estetyczne.  Na stole czekały na nas broszury z istotnymi informacjami dotyczącymi  kempingu. Następnego dnia, gdy dopełniałam formalność  w recepcji-namiocie Vacansoleil poznałam serdecznych ludzi, którzy z chęcią odpowiadali na moje pytania. Dzięki temu dowiedziałam się, że domki są dość nowe (rocznik 2014). Rzeczywiście, ten w którym mieszkaliśmy nie miał prawie żadnych śladów użytkowania.  Składał się z przestronnej części dziennej z dobrze wyposażonym aneksem kuchennym i miejscem do przechowywania produktów. Był w nim czajnik elektryczny (co ponoć nie jest standardem na włoskich kempingach).  Zaletami obu sypialni było sporo miejsca przeznaczonego na bagaż oraz moskitiery. W łazience znajdowała się suszarka do włosów. Przedłużenie części dziennej stanowił częściowo zadaszony taras na którym spędzaliśmy sporo czasu celebrując posiłki na świeżym powietrzu. W domku jest zainstalowana klimatyzacja, która była wliczona w koszt zakwaterowania. W naszej części kempingu, przy domku można było parkować.

Domek Bali

‘Obowiązkowy parking centralny’ dotyczył namiotów Navajo, którym także miałam okazję się przyjrzeć. Nie oznacza to jednak konieczności pozostawiania auta na dużym parkingu przy recepcji. Namioty Navajo stoją przy alejkach, a dla aut wyznaczone jest poletko tuż obok. Porównując lokalizację zakwaterowań należących do kempingu lub innych przedstawicieli, muszę przyznać, że na Laguna Village zakwaterowania Vacansoleil wydały nam się być położone w najprzyjemniejszych  miejscach. Jeśli zdecydujecie się na namiot, do waszej dyspozycji jest kilka czystych, dużych sanitariatów.

Namiot Navajo

Kemping

Laguna Village to bardzo zielony kemping w spokojnej okolicy, pełen drzew i krzewów dających schronienie przed słońcem i cieszących oko. Tuż za nim rozciągają się pola, a od plaży dzieli nas krótki spacer

Laguna Village

W porównaniu z innymi  kempingami  spośród których dokonywałam wyboru, Laguna Village to ośrodek średniej wielkości.  Dzięki temu wszystko znajduje się  tu w niewielkiej odległości, a jednocześnie do dyspozycji gości jest znacznie więcej, niż tylko zakwaterowania. Przy wjeździe mieszczą  się restauracja, supermarket i sklep z pamiątkami.  Pewnego wieczoru odbywał się tu też kiermasz. W restauracji serwowane są także dania na wynos, wśród których króluje przygotowywana na oczach gości pizza, a ceny nie odbiegają od tych w kurorcie. Obok restauracji  wyznaczono obszar na wieczorne animacje. Na scenie występują animatorzy prowadzący m.in. dyskoteki dla najmłodszych.  Kilka kroków dalej dzieciaki mogą wyszaleć się na placu zabaw, a starsi zagrać w tenisa stołowego. Nieopodal znajduje się trawiaste boisko.

Laguna Village plac zabaw

Kompleks basenowy ogrodzony jest pachnącym żywopłotem z jaśminu gwiazdkowego.  Dzięki temu, relaksowi w dużej wannie z hydromasażem towarzyszy słodka woń kwiatów.  To tutaj w ciągu dnia, w dwóch sesjach – przedpołudniowej i popołudniowej, animatorzy prowadzą zajęcia taneczne, aqua aerobik i turnieje sportowe w których udział brali mali i duzi. Goście kempingu mają do dyspozycji  także dwa baseny, jeden z nich połączony z brodzikiem.  Jeśli oprócz pływania cenicie sobie inne wodne atrakcje, na pewno  skorzystacie chętnie z masaży wodnych i siedzisk z bąbelkami. Wspaniały relaks po intensywnym dniu zwiedzania zapewniony!  W płytszej części, przeznaczonej dla młodszych dzieci jest fontanna oraz dwie zjeżdżalnie. Za opłatą można wynająć same leżaki lub zestaw leżaków z parasolem oraz skorzystać z oferty przybasenowego baru. Podczas naszego pobytu kompleks basenowy otwarty był również w czasie  trwającej  w godz. 13-15 siesty.

Laguna Village baseny

W jej trakcie po kempingu nie można poruszać się samochodami. Jeśli wrócicie w tym czasie z porannej wycieczki, auto można zostawić na parkingu przed kempingiem. Laguna Village jest bardzo bezpieczna. Przy wjeździe czuwa zawsze pracownik, który kontroluje kto próbuje dostać się na jej teren. Późnym wieczorem wśród zakwaterowań przechadza się też stróż.

Lokalizacja

Niewątpliwą zaletą kempingu jest bliskość szerokiej, piaszczystej plaży na którą dojdziemy w ciągu 2-3 minut.  Znajduje się tu bar i bardzo dużo przestrzeni na równe aktywności. Nie ma na niej leżaków i parasoli, dlatego warto mieć swój sprzęt. Woda jest dość płytka, co w przypadku plażowania z maluchami jest dużym plusem. Dorośli muszą przygotować się na kilkunastometrowy spacer w kierunku horyzontu by poziom wody sprzyjał pływaniu.

Laguna Village plaża

Kemping położony jest ok. 80 km na północ od Wenecji, przy uroczym Caorle, do którego z łatwością dostaniemy się  spacerując ok. pół godziny promenadą wzdłuż plaży . Ciągnie się ona ku zabytkowej części miasteczka. Po drodze mijamy hotele, restauracje i sklepiki. Spod kempingu dowiezie nas tam także autobus. Jeśli zdecydujemy się na przejażdżkę autem, możemy je  zaparkować bliżej centrum, co też uczyniliśmy pewnego wieczoru zmęczeni całodziennym zwiedzaniem. Caorle ma wiele uroku i warto je odwiedzić zarówno w ciągu dnia jak i po zmierzchu, kiedy przeradza się w tętniące życiem centrum spotkań towarzyskich, pełne restauracji i butików. Osobiście nie mogłam oprzeć się i na każdym kroku robiłam zdjęcia, ponieważ  malownicze uliczki, architektura i elementy dekoracyjne miasteczka  są warte uwiecznienia.

Caorle

Na obrzeżach Caorle znajduje się supermarket LIDL  w którym można zaopatrzyć się  w przystępne cenowo produkty. To okazja do zrobienia zapasów smakołyków, które rzadko lub w cale nie pojawiają się w polskich sklepach. Niedaleko kempingu jest również apteka w której zostaniemy obsłużeni w j. angielskim. Jeśli chcecie zjeść smacznie i niedrogo, polecam pizzerię i restaurację  ‘Venus’. Mieści się  w mniej efektownym niż deptak czy ‘stare’ Caorle miejscu, ale pozory mylą! Ten lokal ma bardzo dobre opinie, które mogą potwierdzić nasze podniebienia. Podczas tego pobytu próbowaliśmy pizzy kilkukrotnie i tylko ta z ‘Venus’ nam naprawdę posmakowała. W menu znajdziecie oczywiście również makarony, owoce morza i inne przysmaki kuchni włoskiej.

W okolicy znajdują się także miasteczka w których w ciągu tygodnia odbywają się targi. My trafiliśmy do Concordia Sagittaria, która zaoferowała nam znacznie więcej, niż  możliwości zakupienia świeżych owoców i warzyw od lokalnych rolników. Miasteczko jest  miejscem wykopalisk archeologicznych, których historia sięga I wieku n.e. Zajrzeliśmy do tutejszej katedry, a nieopodal zauważyliśmy polski akcent w postaci pomnika Jana Pawła II.

Concordia Sagitarria

Nasz pobyt na kempingu Laguna Village uważam za bardzo udany. Jesteśmy usatysfakcjonowani domkiem, w którym mieszka się naprawdę wygodnie. Ze względu na intensywny plan podróżowania czujemy niedosyt plażowania, szczególnie, że przy Laguna Village plaża jest czysta i bardzo rozległa. Popołudniami preferowaliśmy wodny relaks w basenie i w wannie z hydromasażem. Za duży atut uznaliśmy bliskość Caorle. Jeśli chcecie spędzić udane wakacje na kempingu gwarantującym zarówno wypoczynek, jak i rozrywkę, Laguna Village będzie dobrym wyborem. Każdy, niezależnie od wieku, znajdzie na niej coś dla siebie.

Ze słonecznym pozdrowieniem Emilia.