Koronawirus

Informujemy, że w związku z ogromną ilością wiadomości mailowych oraz przychodzących telefonów, okres oczekiwania na odebrane połączenie lub odpowiedź mailową, bardzo się wydłużył. Przepraszamy za te utrudnienia. Robimy co w naszej mocy, aby wszystkie zapytania uzyskały odpowiedź. Działamy i cieszymy się, że tak wiele osób chce jechać z nami na wakacje!

Dziękujemy za cierpliwość i wyrozumiałość. Wszelkie zmiany zgłoszone w terminie, zostaną zrealizowane bezpłatnie, nawet jeśli odczytamy je z opóźnieniem.

Gdzie znajdę rekomendacje dotyczące podróży do miejsca docelowego?

Aktualne informacje oraz rekomendacje dotyczące podróży zagranicznych do poszczególnych krajów publikowane są na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych.  

Znajdziesz tam także porady w jaki sposób przygotować się do podróży zagranicznej oraz jakie zasady obowiązują podróżnych powracających do kraju. 

Co w przypadku jeśli dokonam rezerwacji teraz, a mój wyjazd nie będzie mógł zostać zrealizowany?

Wierzymy w to, że wszystkim naszym Klientom uda się wyjechać na wymarzone wakacje. Gdyby jednak okazało się, że wyjazd do miejsca docelowego nie jest możliwy, skontaktujemy się z Tobą maksymalnie na 2 tygodnie przed datą wyjazdu i zaproponujemy rozwiązanie. 

W przypadku braku możliwości zrealizowania usługi oferujemy:
- bezpłatną zmianę kempingu i/lub terminu na sezon 2021
- bezpłatne przeniesienie rezerwacji (wraz z wpłaconymi środkami) na sezon 2022

Bezpłatna zmiana kempingu i/lub terminu
Możesz zmienić swoją rezerwację na inny kemping i/lub termin w 2021 r. bez ponoszenia dodatkowych kosztów pod warunkiem utrzymania pierwotnej długości pobytu oraz ceny wynajmu.  

Bezpłatne przeniesienie rezerwacji na sezon 2022
Możesz też przenieść swoją rezerwację na sezon 2022 bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W tym przypadku kemping oraz długość pobytu pozostają bez zmian,  zmieni się jedynie termin.

Wszystkie środki wpłacone na obecną rezerwację zostaną przeksięgowane na rezerwację 2022. 
 

Co należy rozumieć jako brak możliwości realizacji usługi?

Brak możliwości realizacji usługi oznacza: zamknięty kemping, niedostępne zakwaterowanie, obowiązkową kwarantannę w kraju docelowym, zamkniętą granicę kraju docelowego dla obywateli RP (brak możliwości wjazdu w celach turystycznych).

Możliwość bądź brak możliwości realizacji usługi zostają określone nie wcześniej niż około 2,5 tygodnia przed planowanym rozpoczęciem pobytu. 

Obowiązek przedstawienia negatywnego testu na COVID w kraju docelowym oraz brak możliwości noclegu na trasie na kemping docelowy nie mają wpływu na możliwość zrealizowania usługi przez Vacansoleil.  

Co jeśli obawiam się wyjazdu choć nie występują formalne przesłanki do zaniechania podróży?

W takim przypadku możesz zmienić lub anulować rezerwację zgodnie z ogólnymi warunkami rezerwacji Vacansoleil.

Czy kempingi przystosowane są do nowych procedur sanitarnych? Czy będziemy mogli czuć się bezpiecznie na wakacjach na kempingu?

Wszystkie nasze kempingi podlegają protokołom bezpieczeństwa opracowanym przez władze danego kraju. Na kempingach można czuć się bezpiecznie z kilku powodów:

Bezpieczne metody pracy personelu: pracownicy pracują zgodnie z surowymi lokalnymi wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa. Zostali oni dokładnie przeszkoleni w zakresie obowiązujących protokołów, używają materiałów ochronnych i dezynfekujących.

Bezpieczna odległość: wiele kempingów otwiera mniej miejsc noclegowych i dlatego przyjmuje mniej gości, aby zapewnić bezpieczną odległość na kempingu.

Sprzątanie i higiena: kempingi działają zgodnie z dostosowanym protokołem sprzątania, opracowanym na postawie wytycznych dotyczących koronawirusa. Dzięki temu można bezpiecznie korzystać ze wszystkich udogodnień. Wasze zakwaterowanie zostanie również dokładnie wyczyszczone przed przyjazdem.

Prywatne sanitariaty w Waszym zakwaterowaniu: wszystkie domki Vacansoleil i niektóre typy namiotów safari mają toaletę i łazienkę.

Bezpieczne podróżowanie własnym samochodem: podróżujesz bezpieczniej na miejsce wakacji własnym samochodem niż samolotem lub transportem publicznym.

Czy podczas wakacji muszę mieć ze sobą maseczkę ochronną?

Doradzamy, by na wakacje zabrać ze sobą odpowiednią ilość maseczek ochronnych, chusteczki antybakteryjne oraz żel czy mydło antybakteryjne. Warto pomyśleć także o własnej pościeli (kocach I poduszkach) oraz bieliźnie pościelowej (prześcieradłach i poszewkach), ponieważ ze względów bezpieczeństwa część kempingów nie może oferować ich na wyposażeniu zakwaterowań. Na kilka dni przed wyjazdem otrzymasz od nas wiadomość zawierającą informacje dotyczące obowiązujących środków ostrożności. 

Dlaczego doradzane jest zabranie własnej pościeli i bielizny pościelowej?

Niektóre kempingi wstrzymały wyposażanie zakwaterowań w pościel (koce/kołdry i poduszki) oraz bieliznę pościelową (prześcieradła i poszewki). Decyzja ta wiąże się ze środkami ostrożności dotyczącymi pandemii koronawirusa. Odpowiednie informacje zostaną wysłane wraz z potwierdzeniem rezerwacji oraz dokumentami podróży. Polecamy pakowanie pościeli oraz bielizny pościelowej w worki próżniowe, co pozwoli oszczędzić sporo miejsca. 

Co jeśli zostanie na mnie nałożona kwarantanna, co uniemożliwi mi wyjazd na wakacje?

Jeśli kwarantanna rozpocznie się poniżej 14 dni przed datą wyjazdu na kemping uniemożliwiając tym samym wyjazd i jeśli możesz przedstawić dokument potwierdzający nakaz odbycia kwarantanny, skontaktuj się z nami, postaramy się znaleźć odpowiednie rozwiązanie. 

Warto pomyśleć także o wykupieniu ubezpieczenia od kosztów rezygnacji, które obejmuje przypadki związane z COVID-19. 

Czy mogę wyjechać na wakacje jeśli nie jestem osobą zaszczepioną?

Zasady mogą różnić się w zależności od kraju docelowego. Aktualne informacje znajdziesz na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych: : https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych.

Czy jeśli nie udało mi się zaszczepić na czas, mogę anulować lub zmienić moją rezerwację?

 Aby wybrać się w podróż po krajach Europy, nie musisz być osobą zaszczepioną. Zasady różnią się w zależności od kraju, jednak w większości przypadków wystarczy negatywny wynik testu na COVID-19. Doradzamy sprawdzenie rekomendacji podróżnych dotyczących kraju docelowego, by dowiedzieć się jaki rodzaj testu jest wymagany. Aktualne informacje znajdziesz na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych Jeśli mimo wszystko chcesz zmienić swoją rezerwację, obowiązują nasze standardowe warunki zmiany.

 

Aby przekroczyć granicę muszę okazać negatywny wynik testu PCR. Czy w związku z tym mogę dokonać zmiany rezerwacji?

Zasady odnośnie przekraczania granic różnią się w zależności od kraju. Nie mniej, jeśli jesteś w stanie okazać negatywny wynik testu (PCR lub antygenowego) na COVID-19 lub zaświadczenie o szczepieniu, możesz bez przeszkód przekraczać granice państw w obrębie UE. Istnieje kilka sposobów na bezpieczne przemieszczanie się, zatem wymóg testowania nie może być uznany jako powód dokonania bezpłatnej zmiany lub anulacji. 

Przed wyjazdem jedna z osób zgłoszonych przy rezerwacji uzyskała pozytywny wynik testu na COVID-19. Co w takim przypadku?

Jeśli w ciągu 10 dni poprzedzających termin wyjazdu jedna z osób zgłoszonych przy rezerwacji uzyska pozytywny wynik testu na COVID-19 i nie będzie mogła wyjechać na wakacje, prosimy o kontakt. Postaramy się znaleźć odpowiednie wyjście z sytuacji. 
Przypominamy także naszą rekomendację dot. wykupienia odpowiedniego ubezpieczenia podróżnego zawierającego przypadki związane z zachorowaniem na COVID-19 podczas rezerwacji. Pakiety ubezpieczenia oferowane na stronie Vacansoleil nie obejmują COVID-19. 

Jakie są rekomendacje dla podróżnych dokonujących tranzytu?

Regulacje dotyczące tranzytu podlegają ciągłym zmianom. Aktualne informacje znaleźć można na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych.

Dlaczego wprowadzony został formularz deklaracji rezygnacji z roszczeń?

Formularze deklaracji rezygnacji z roszczeń wysyłane są jedynie do osób, w których destynacji mogą być utrudnienia związane z podróżą lub pobytem. W minionych tygodniach dotyczyło to na przykład osób podróżujących do czerwonych stref we Włoszech. Wypełniając formularz, potwierdzasz świadomość obowiązujących regulacji i towarzyszącego temu ryzyka oraz samodzielność podjętej decyzji o wyjeździe.  

Czy jeśli nie odeślę deklaracji rezygnacji z roszczeń, mój wyjazd będzie mógł się odbyć?

Po otrzymaniu od nas informacji dotyczących ryzyka podróży do miejsca docelowego, będziesz mieć możliwość podjęcia decyzji o wyjeździe lub zmianie planów. Jeśli nie skontaktujesz się z nami a mimo to zdecydujesz się na wyjazd, musisz mieć świadomość, że jest to Twoja świadoma i odpowiedzialna decyzja.

Czy na kempingu istnieje obowiązek okazania zaświadczenia o szczepieniu lub negatywnego wyniku testu na COVID-19?

Zależy to od kempingu. Niektóre kempingi wprowadzają taki wymóg. Prosimy o sprawdzenie tej informacji bezpośrednio na stronie wybranego kempingu. Dokumenty te mogą być wymagane podczas przekraczania granic. Aktualnie obowiązujące regulacje znajdziesz na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych

Czy w związku z obowiązkiem odbycia kwarantanny po powrocie z wakacji, możemy dokonać bezpłatnej anulacji rezerwacji?

Obowiązkowa kwarantanna po powrocie z wakacji nie jest niestety powodem do bezpłatnej anulacji rezerwacji. Jeśli obowiązek kwarantanny wprowadzony został po opłaceniu rezerwacji, prosimy o kontakt, postaramy się znaleźć odpowiednie rozwiązanie.

Czy wszystkie udogodnienia na kempingach będą otwarte jak zwykle?

Różni się to w zależności od kempingu i kraju. Na kempingach, na których oferujemy zakwaterowania większość udogodnień będzie czynna, jednak zasady korzystania z nich mogą się nieco różnić od tych, które znamy z poprzednich lat. 

Bezpieczeństwo gości i pracowników jest najważniejsze. Kempingi przestrzegają zaleceń władz lokalnych oraz krajowych. Vacansoleil nie ponosi odpowiedzialności za otwarcie lub nie niektórych udogodnień czy atrakcji. Ich otwarcie zależy od miejscowych przepisów i zawsze może ulec zmianie.

Aby być w pełni poinformowanym, zalecamy sprawdzanie oficjalnych stron internetowych kempingów.
 

Czy ubezpieczenie zdrowotne / ubezpieczenie kosztów rezygnacji oferowane na stronie Vacansoleil obejmuje COVID-19?

Nie. Pakiety ubezpieczenia oferowane na stronie Vacansoleil nie obejmują COVID-19. Zalecamy wykupienie ubezpieczenia podróżnego oraz ubezpieczenia kosztów rezygnacji i przerwania podróży obejmujących COVID-19 niezależnie od Vacansoleil.

Moja rezerwacja na sezon 2020 została skasowana. Przyznano mi Voucher Specjalny/środki do wykorzystania w postaci noty kredytowej. W jaki sposób mogę je wykorzystać?

Voucher Specjalny/środki z sezonu 2020 można wykorzystać do opłacenia (częściowo lub w pełni) rezerwacji na każdym kempingu w ofercie Vacansoleil oraz na każdy rodzaj zakwaterowania, z wyłączeniem rezerwacji wstępnej. Termin ważności Vouchera Specjalnego/środków to 12 miesięcy od momentu otrzymania potwierdzenia/ daty anulacji rezerwacji 2020. W tym czasie należy założyć rezerwację, sam pobyt jednak może odbyć się do końca grudnia 2021. Aby opłacić rezerwację Voucherem Specjalnym/środkami z sezonu 2020 należy:

- zadzwonić do biura Vacansoleil (81 884 74 24) i założyć rezerwację z pomocą naszego konsultanta, informując o posiadaniu Vouchera Specjalnego/środków do wykorzystania (należy podać wówczas numer anulowanej rezerwacji 2020).

- założyć rezerwację przez internet wybierając jako sposób płatności przelew tradycyjny i przesłać wiadomość z dyspozycją realizacji Vouchera Specjalnego/środków do wykorzystania 2020 na biuro@vacansoleil.com podając: numer nowej rezerwacji, numer anulowanej rezerwacji 2020 oraz imię i nazwisko. 

Niezrealizowana w pełni kwota Vouchera Specjalnego/środków z sezonu 2020  może być użyta na kolejny pobyt w 2021. 

W 2020 został mi przyznany Voucher Specjalny/środki do wykorzystania w sezonie 2021. Co w przypadku jeśli mój pobyt w sezonie 2021 również nie będzie mógł się odbyć?

W przypadku braku możliwości zrealizowania pobytu oferujemy:
- bezpłatną zmianę kempingu i/lub terminu na sezon 2021
- bezpłatne przeniesienie rezerwacji (wraz z wpłaconymi środkami) na sezon 2022

Bezpłatna zmiana kempingu i/lub terminu
Możesz zmienić swoją rezerwację na inny kemping i/lub termin w 2021 r. bez ponoszenia dodatkowych kosztów pod warunkiem utrzymania pierwotnej długości pobytu oraz ceny wynajmu.  

Bezpłatne przeniesienie rezerwacji na sezon 2022
Możesz też przenieść swoją rezerwację na sezon 2022 bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W tym przypadku kemping oraz długość pobytu pozostają bez zmian,  zmieni się jedynie termin.

Wszystkie środki wpłacone na obecną rezerwację zostaną przeksięgowane na rezerwację 2022. Szacujemy, że ceny zakwaterowań, które nie zostały jeszcze potwierdzone finalnie utrzymają się na poziomie cen tegorocznych. 

Czy mogę przekazać swój Voucher innej osobie?

Nie. Rezerwacja opłacana środkami z Vouchera lub z rezerwacji 2020 może zostać założona wyłącznie na tę samą osobę, jaka figurowała w anulowanej rezerwacji 2020. Wszystkie dane kontaktowe (adres email, numery telefonów) muszą pozostać te same.

Czy muszę wykorzystać pełną kwotę z rezerwacji 2020 na nową rezerwację 2021?

Niezrealizowana w pełni kwota Vouchera Specjalnego/środków z sezonu 2020 może być użyta na kolejny pobyt w 2021.

Mam Voucher Specjalny / środki do wykorzystania z sezonu 2020. W 2021 na pewno nie wybiorę się na wakacje. Czy mogę przedłużyć ich ważność?

Termin ważności Vouchera Specjalnego / środków do wykorzystania można przedłużyć o kolejny rok – do końca sezonu 2022.

Czy mogę zmienić swoją rezerwację opłaconą Voucherem / środkami z sezonu 2020?

Rezerwację opłaconą Voucherem Specjalnym/środkami z sezonu 2020 można zmienić na nie niższą wartość wynajmu niż bieżąca rezerwacja. Koszty zmiany obowiązują zgodnie z warunkami rezerwacji Vacansoleil.

Czy mogę anulować rezerwację na sezon 2021, która została przeniesiona z sezonu 2020?

Tak. Można anulować każdą rezerwację. Koszt anulacji  rezerwacji przeniesionej z 2020 jest zgodny z warunkami anulacji pkt.4 Warunków Rezerwacji, nie mniejszy jednak niż środki przeniesione z anulowanej rezerwacji 2020.

Czy mogę przełożyć płatność drugiej raty do czasu uzyskania pewności, że pobyt się odbędzie?

Termin płatności drugiej raty przypada na 60 dni przed datą wyjazdu. Ze względu na zobowiązania finansowe wobec kempingów z którymi wiążą nas umowy, nie możemy od tego odstąpić. Podobnie wygląda kwestia kosztów anulacji. W przypadku anulacji rezerwacji, my także jesteśmy zobowiązani ponieść koszty anulacji na mocy zawartych umów.

Co w przypadku jeśli podczas wakacji będziemy zmuszeni przerwać pobyt z powodu koronawirusa czy obostrzeń z nim związanych?

W takim przypadku zawsze staramy się brać pod uwagę zalecenia od strony rządowej oraz władz lokalnych. Otrzymasz od nas wiadomość z informacją co możesz zrobić. Działamy na najwyższych obrotach, by znaleźć optymalne, satysfakcjonujące dla Klienta rozwiązanie. 

Przed wyjazdem zalecamy wykupienie odpowiedniego pakietu ubezpieczeniowego pokrywającego anulację czy przerwanie rezerwacji. 

Zalecamy sprawdzanie informacji dla podróżujących publikowanych przez Ministerstwo Spraw Zagranicznychoraz przez Unię Europejską, aby na bieżąco śledzić sytuację.