Covid-19

Najczęściej Zadawane Pytania - Covid 19

Gdzie znajdę rekomendacje dotyczące podróży do miejsca docelowego?

Aktualne informacje oraz rekomendacje dotyczące podróży zagranicznych do poszczególnych krajów publikowane są na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych.  
Znajdziesz tam także porady w jaki sposób przygotować się do podróży zagranicznej oraz jakie zasady obowiązują podróżnych powracających do kraju. 

Od 1 lipca 2021, w państwach członkowskich UE obowiązuje Unijne Cyfrowe Zaświadczenie COVID. Jest ono dowodem, że prezentująca go osoba została zaszczepiona przeciwko COVID-19 albo uzyskała negatywny wynik testu albo przeszła COVID-19. Zaświadczenie jest ważne zarówno w wersji papierowej jak i elektronicznej. Więcej na temat zaświadczenia można przeczytać na: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe-covid-19-vaccines-europeans/eu-digital-covid-certificate_pl

Czy mogę wyjechać na wakacje jeśli nie jestem osobą zaszczepioną?

Nie ma obowiązku bycia zaszczepionym aby móc podróżować po Europie. Unijne Cyfrowe Zaświadczenie COVID jest przyznawane osobom, które zostały zaszczepione przeciwko COVID-19 albo uzyskały negatywny wynik testu albo przeszły COVID-19. 

Zasady wjazdu mogą różnić się w zależności od kraju docelowego. Aktualne informacje znajdziesz na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych.

Nie jestem osobą zaszczepioną. Czy mogę bezpłatnie skasować rezerwację lub ją zmienić?

Nie ma obowiązku bycia zaszczepionym aby móc podróżować po Europie. Każdy kraj może mieć  inne zasady dotyczące podróżowania i przyjmowania turystów jednak w ramach UE wszystkie kraje  członkowskie uznają Unijne Cyfrowe Zaświadczenie COVID, które przyznawane jest osobom zaszczepionym przeciwko COVID-19 albo uzyskały negatywny wynik testu albo przeszły COVID-19.  

Jeśli masz rezerwację założoną po 19 sierpnia 2021, możesz ją anulować bezpłatnie do 28 lutego 2022 (nie dotyczy rezerwacji przeniesionych z roku 2020 i 2021) lub jednorazowo zmienić do 15 kwietnia 2022 na rezerwację o nie niższej wartości niż pierwotna.

Aby przekroczyć granicę muszę okazać negatywny wynik testu PCR. Czy w związku z tym mogę skasować lub dokonać zmiany rezerwacji?

 Każdy kraj może mieć  inne zasady dotyczące podróżowania i przyjmowania turystów jednak w ramach UE wszystkie kraje  członkowskie uznają Unijne Cyfrowe Zaświadczenie COVID, które przyznawane jest osobom zaszczepionym przeciwko COVID-19 albo uzyskały negatywny wynik testu albo przeszły COVID-19.  

Jeśli masz rezerwację założoną po 19 sierpnia 2021, możesz ją anulować bezpłatnie do 28 lutego 2022 (nie dotyczy rezerwacji przeniesionych z roku 2020 i 2021) lub jednorazowo zmienić do 15 kwietnia 2022 na rezerwację o nie niższej wartości niż pierwotna.

Przed wyjazdem jedna z osób zgłoszonych przy rezerwacji uzyskała pozytywny wynik testu na COVID-19. Co w takim przypadku?

Rezerwację możesz anulować , przenieść na inną osobę lub zmienić termin - zgodnie z kosztami określonymi w Warunkach. 
Rekomendujemy wykupienie ubezpieczenia kosztów rezygnacji zawierającego przypadki związane z zachorowaniem na COVID-19 podczas rezerwacji.  Oferowane przez nas ubezpieczenie obejmuje pozytywny wynik testu wszystkich uczestników wyjazdu.

Czy ubezpieczenie zdrowotne refundowane przez NFZ obejmuje również leczenie za granicą?

Tak, jeśli odprowadzasz składki zdrowotne, jesteś objęty leczeniem we wszystkich krajach UE. Zalecamy jednak szczegółowe zapoznanie się z zakresem leczenia i zachęcamy do wyrobienia tzw. karty EKUZ, która potwierdza fakt, że jesteś objęty/a ubezpieczeniem. By dowiedzieć się więcej, wejdź na stronę https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/nasze-zdrowie-w-ue/leczenie-w-krajach-unii-europejskiej-i-efta/jak-wyrobic-karte-ekuz/

Niemniej jednak zalecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenia turystycznego, które będzie obejmować bardziej rozszerzony pakiet leczenia i transport chorego / zmarłego do kraju. Więcej o ubezpieczeniu, które możesz wykupić w Vacansoleil możesz dowiedzieć się tutaj.

Czy ubezpieczenie oferowane przez Vacansoleil obejmuje zachorowanie na COVID-19?

Tak, ubezpieczenie oferowane na naszej stronie obejmuje zachorowanie na COVID-19. Szczegóły dotyczące wszystkich pakietów ubezpieczenia znajdziesz tutaj

Co w przypadku, gdy podczas mojego pobytu na kempingu zostaną nagle wprowadzone restrykcje?

Zdajemy sobie sprawę, że wprowadzanie restrykcji, które mogą mieć wpływ na Twój pobyt, są bardzo problematyczne. Staramy się podchodzić do każdej sytuacji indywidualnie. Jeśli w trakcie Twojego pobytu zostaną wprowadzone restrykcje,  to skontaktuj się z nami, a postaramy się znaleźć najlepsze rozwiązanie z zaistniałej sytuacji. 

Zalecamy wykupienie ubezpieczenia od rezygnacji i przerwania podróży obejmujące COVID-19.

 

Czy w związku z obowiązkiem odbycia kwarantanny po powrocie z wakacji, możemy dokonać bezpłatnej anulacji rezerwacji?

Obowiązkowa kwarantanna po powrocie z wakacji nie jest powodem do bezpłatnej anulacji rezerwacji. 

Czy na kempingu istnieje obowiązek okazania zaświadczenia o szczepieniu lub negatywnego wyniku testu na COVID-19?

Zależy to od kempingu. Niektóre kempingi wprowadzają taki wymóg. Prosimy o sprawdzenie tej informacji bezpośrednio na stronie wybranego kempingu. Może być konieczność okazania na kempingu takich samych dokumentów jakie są wymagane przy przekraczaniu granicy.

Aktualnie obowiązujące regulacje znajdziesz na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych

Czy kempingi przystosowane są do nowych procedur sanitarnych? Czy będziemy mogli czuć się bezpiecznie na wakacjach na kempingu?

Tak, możecie czuć się w pełni bezpiecznie. Turystyka kempingowa to jedna z najbezpieczniejszych form wypoczynku ze względu na to, że macie do dyspozycji swoje własne zakwaterowania, podróżujecie swoim samochodem, a rozrywka i atrakcje na kempingach są organizowane zazwyczaj na świeżym powietrzu. 

Wszystkie nasze kempingi podlegają protokołom bezpieczeństwa opracowanym przez władze danego kraju. Na kempingach można czuć się bezpiecznie z kilku powodów:

Bezpieczne metody pracy personelu: pracownicy pracują zgodnie z surowymi lokalnymi wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa. Zostali oni dokładnie przeszkoleni w zakresie obowiązujących protokołów, używają materiałów ochronnych i dezynfekujących.

Bezpieczna odległość: wiele kempingów otwiera mniej miejsc noclegowych i dlatego przyjmuje mniej gości, aby zapewnić bezpieczną odległość na kempingu.

Sprzątanie i higiena: kempingi działają zgodnie z dostosowanym protokołem sprzątania, opracowanym na postawie wytycznych dotyczących koronawirusa. Dzięki temu można bezpiecznie korzystać ze wszystkich udogodnień. Wasze zakwaterowanie zostanie również dokładnie wyczyszczone przed przyjazdem.

Prywatne sanitariaty w Waszym zakwaterowaniu: wszystkie domki Vacansoleil i niektóre typy namiotów safari mają toaletę i łazienkę.

Bezpieczne podróżowanie własnym samochodem: podróżujesz bezpieczniej na miejsce wakacji własnym samochodem niż samolotem lub transportem publicznym.

Czy mogę anulować lub zmienić rezerwację, która została przeniesiona z sezonu 2021 na 2022?

Zawsze istnieje możliwość anulacji oraz zmiany rezerwacji, także jeśli została ona przeniesiona z sezonu 2021 na 2022.
Do 15 kwietnia 2022, można dokonać jednorazowej bezpłatnej zmiany rezerwacji (pod warunkiem, że wartość rezerwacji po zmianie NIE będzie niższa od wartości rezerwacji przed zmianą).

Bezpłatna anulacja nie jest jednak możliwa. Koszt anulacji określają Warunki rezerwacji Vacansoleil, nie mogą być one jednak mniejsze niż kwota wpłacona w sezonie 2021.

W 2020 roku został mi przyznany voucher specjalny, który nie został wykorzystany;  w jaki sposób mogę założyć rezerwację na 2022?

Voucher Specjalny z sezonu 2020 można wykorzystać do opłacenia (częściowo lub w pełni) rezerwacji na sezon 2022 na każdym kempingu w ofercie Vacansoleil oraz na każdy rodzaj zakwaterowania, z wyłączeniem rezerwacji wstępnej. Aby opłacić rezerwację Voucherem Specjalnym należy:

  • zadzwonić do biura Vacansoleil (81 884 74 24) i założyć rezerwację z pomocą naszego konsultanta, informując o posiadaniu Vouchera Specjalnego (należy podać wówczas numer anulowanej rezerwacji 2020).
  • założyć rezerwację przez Internet wybierając jako sposób płatności przelew tradycyjny i przesłać wiadomość z dyspozycją realizacji Vouchera Specjalnego 2020 na biuro@vacansoleil.com podając: numer nowej rezerwacji, numer anulowanej rezerwacji 2020 oraz imię i nazwisko. 

Czy mogę przekazać swój Voucher innej osobie?

Nie. Rezerwacja opłacana środkami z Vouchera lub z rezerwacji 2020 może zostać założona wyłącznie na tę samą osobę, jaka figurowała w anulowanej rezerwacji 2020. Wszystkie dane kontaktowe (adres email, numery telefonów) muszą pozostać te same.

Czy mogę zmienić swoją rezerwację opłaconą Voucherem?

Rezerwację opłaconą Voucherem Specjalnym/środkami z sezonu 2020 można zmienić na nie niższą wartość wynajmu niż bieżąca rezerwacja. Koszty zmiany obowiązują zgodnie z warunkami rezerwacji Vacansoleil. Przysługuje tez jednorazowa bezpłatna zmiana na nie niższą wartość wynajmu niż rezerwacja pierwotna do dnia 15.04.2022.

Czy mogę anulować rezerwację 2022 założoną z wykorzystaniem vouchera z 2020?

Tak. Koszt anulacji określają warunki rezerwacji Vacansoleil, który jest nie mniejszy jednak niż wartość vouchera 2020r.

Czy mogę już przenieść rezerwację na sezon 2023?

Nie ma możliwości przeniesienia rezerwacji na sezon 2023

Czy muszę dopłacać różnicę w wysokości 1 raty w związku z przeniesieniem rezerwacji na sezon 2022?

Tak, dopłata jest wymagana. Pierwsza rata zawsze wynosi 30% w związku z tym - by utrzymać rezerwację w obecnym kształcie wymagana jest dopłata do pełnego zasilenia 1 raty nowo założonej rezerwacji. 

Przypominamy o możliwości dokonania jednorazowej bezpłatnej zmiany rezerwacji do 15.04.2022 włącznie.