Podczas wakacji

Najczęściej Zadawane Pytania - Podczas wakacji

Gdzie muszę się udać po przyjeździe na kemping?

Gdy przyjedziesz na kemping, zgłoś się do recepcji głównej lub do recepcji z logo Vacansoleil (często jest to specjalny namiot z logo Vacansoleil). To właśnie w tych miejscach dokonujesz meldunku i musisz okazać dokumenty podróży. Możesz zostać poproszony o okazanie dowodów osobistych lub innych dokumentów tożsamości. Recepcja to również miejsce, w którym w trakcie pobytu możesz uzyskać informacje lub pomoc. Nasi pracownicy noszą niebieskie koszulki z logo Vacansoleil i z chęcią pokażą Ci kemping lub udzielą porad dotyczących okolicy.

Jakich dodatkowych opłat mogę się spodziewać na kempingu?

Po przyjeździe na kemping zostanie pobrana kaucja za zakwaterowanie. Zostanie ona zwrócona w momencie wyjazdu, jeśli zakwaterowanie będzie posprzątane i pozostawione w dobrym stanie. Wysokość kaucji oraz forma płatności wskazane są w dokumentach podróży.

Dodatkowo mogą pojawić się koszty za sprzątanie końcowe, klimatyzację lub wynajem bielizny pościelowej. Podczas rezerwacji online, koszty te zostaną wymienione pod nagłówkiem Do zapłaty na kempingu.  Podczas rezerwacji telefonicznej, konsultant poinformuje Cię o wszystkich kosztach. 

W większości państw, lokalne władze wprowadzają konieczność opłacenia tzw. opłaty klimatycznej  od osoby za dzień, płatne na miejscu. Ponadto mogą pojawić się koszty jak podatek środowiskowy, zwyczajowa opłata rejestracyjna w Chorwacji, czy karta kempingowa w Danii. Na wielu kempingach wymagana jest kaucja za opaskę wjazdową .

Czy jest konieczność pozostawienia kaucji?

Na większości kempingów zostaniesz poproszony o pozostawienie depozytu za korzystanie z zakwaterowania oraz jego wyposażenia. Wysokość depozytu różni się w zależności od kempingu.

Szczegółowe informacje dotyczące wysokości kaucji oraz metod płatności znajdują się na stronie internetowej oraz w dokumentach podróży.

Należy zadbać, by zakwaterowanie zostało sprawdzone przed podanymi godzinami wyjazdu, w przeciwnym wypadku część depozytu może zostać potrącona.

Czy są wymagane dokumenty tożsamości podczas zameldowania na kempingu?

Tak, przy zameldowaniu na kemping będziesz poproszony o dokumenty tożsamości każdego z uczestników. Nigdy nie zostawiaj dowodów na recepcji kempingu, nawet jeśli zostaniesz o to poproszony (może się to zdarzyć np. w Chorwacji). W przypadku, gdy pracownik recepcji mimo wszystko nalega na to, by pozostawić dokumenty, poproś go o zrobienie kopii i wykreśl z kopii numer PESEL. Pamiętaj, że dane przekazywane na kemping są chronione. 

Czy na kempingu jest dostępne WIFI?

Wiemy, że w dzisiejszych czasach dostęp do WIFI to jedna z najważniejszych rzeczy, dlatego niemalże na każdym kempingu jest dostęp do internetu. Zdarza się, że usługa ta nie zawsze jest darmowa - na recepcji kempingu można zazwyczaj wykupić kod pozwalający na dostęp do WIFI (jest to kod na jedno urządzenie). Miej na uwadze, że jakość internetu nie zawsze jest taka sama jak w Twoim domu - WIFI ma najlepszy zasięg w centralnych punktach kempingu (baseny, restauracje, recepcja). Jeśli chcesz sprawdzić, czy WIFI jest dostępne na wybranym przez Ciebie kempingu  - wejdź na stronę kempingu i sprawdź zakładkę "Udogodnienia".

Pamiętaj też, że od niedawna zmienił się sposób naliczania opłat za korzystanie z WIFI w ramach Twojego abonamentu za telefon komórkowy - jest on ograniczony, a po wykorzystaniu danego limitu możesz mieć naliczone dodatkowe opłaty za dalsze korzystanie z WIFI. 

Czy mogę zaparkować samochód obok mojego zakwaterowania?

Na większości kempingów jest możliwość zaparkowania bezpośrednio przy zakwaterowaniu. Jeśli nie ma takiej możliwości, to wówczas jest wyznaczony parking centralny nieopodal Twojego zakwaterowania. Informację o tym czy jest obowiązkowy parking centralny można znaleźć w szczegółach wybranego zakwaterowania na stronie wybranego kempingu. Jeśli wybieracie się dwoma samochodami do jednego zakwaterowania, warto mieć na uwadze, że za drugi samochód będzie pobrana dodatkowa opłata, a samochód będzie można zaparkować na specjalnie wyznaczonym do tego parkingu. 

Czy mogę grillować na kempingu?

Na wielu kempingach grillowanie jest dozwolone, ale ze względu na lokalne przepisy dopuszczalny jest tylko grill elektryczny lub gazowy. By sprawdzić, czy na danym kempingu jest dozwolone grillowanie, wejdź na stronę konkretnego kempingu i kliknij w zakładkę "Udogodnienia". 

Jakie są zasady dotyczące sprzątania końcowego?

Opłata za sprzątanie końcowe nie obowiązuje w zakwaterowaniach, w których Klient zobowiązany jest do posprzątania we własnym zakresie. Informacja o tym znajduje się w szczegółach zakwaterowania na danym kempingu. Warunkiem zwolnienia z opłaty za sprzątanie końcowe jest wówczas pozostawienie zakwaterowania w stanie zastanym podczas jego odbioru w dniu przyjazdu.

Przed Waszym wyjazdem, przedstawiciel Vacansoleil na kempingu dokona odbioru zakwaterowania i weryfikacji pod kątem sprzątania końcowego. Jeżeli planujecie wyjazd w niestandardowych godzinach (poza wskazanymi jako check-out) - niezbędne jest poinformowanie przedstawiciela Vacansoleil na kempingu i ustalenie sposobu rozliczenia depozytu. Informujemy, że w przypadku odbioru zakwaterowania bez Waszej obecności - Vacansoleil nie może brać odpowiedzialności w razie ewentualnych kwestii spornych, w związku z tym nie pośredniczy w odzyskaniu kaucji, która służy do pokrycia kosztów sprzątania lub ewentualnych szkód wyrządzonych przez Klienta podczas jego pobytu.

Na wybranych kempingach, w wybranych zakwaterowaniach obowiązuje obowiązkowo płatne sprzątanie końcowe. Informacja o tym znajduje się w szczegółach zakwaterowania na danym kempingu. Coraz częściej opłata ta doliczana jest do rachunku w ramach rezerwacji – płatne przed wyjazdem, w niektórych przypadkach pobierana jest na kempingu. Informacja dotycząca miejsca poboru opłaty za sprzątanie końcowe będzie wskazana w potwierdzeniu rezerwacji.

Niektóre kempingi oferują możliwość wykupienia usługi sprzątania końcowego. Usługę tę można wówczas zamówić w procesie rezerwacji. Usługę tę można również dodać do istniejącej rezerwacji kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta.