Najczęściej Zadawane Pytania

Najczęściej Zadawane Pytania - Rezerwacja

Jaka jest różnica pomiędzy rezerwacją telefoniczną a internetową?

Właściwie żadna, ponieważ cena pozostaje bez zmian. W razie wątpliwości lub pytań zawsze jednak można skontaktować się z biurem Vacansoleil.

W jaki sposób mogę otrzymywać kody promocyjne?

Kody promocyjne wprowadzane są na potrzeby konkretnych akcji promocyjnych. Dzięki kodom można skorzystać z niższych cen. Kody promocyjne są zazwyczaj wysyłane do subskrybentów newslettera Vacansoleil. Kliknij tutaj i zamów go już teraz, a nie ominą Cię najnowsze promocje, oferty specjalne i nowości!

Jak mogę dokonać rezerwacji przez internet?

Ze strony głównej vacansoleil.pl można przejść bezpośrednio do platformy zakupowej Vacansoleil poprzez opcję Wyszukaj i Zarezerwuj.
Wyszukaj i Zarezerwuj pozwala na wybór kraju, regionu oraz preferowanego terminu pobytu. System pokazuje jedynie zakwaterowania, które są dostępne. Zakupu można dokonać klikając baner 'Zarezerwuj teraz' umieszczony za ceną. W tym momencie rozpoczyna się proces zakupu składający się z 7 kolejnych kroków.

Krok 1: Pobyt
W tym kroku można:
dowiedzieć się więcej o wybranym kempingu (klikając zdjęcie kempingu)
dowiedzieć się więcej na temat wybranego zakwaterowania (klikając w Szczegóły pod nazwą zakwaterowania)
zmienić ilość osób
wybrać dodatkowe usługi takie jak zestaw niemowlęcy, preferencje, wynajem pościeli czy sprzątanie końcowe
sprawdzić szczegóły dotyczące ewentualnych dodatkowych opłat
dodać inny kemping lub inne zakwaterowanie w innym terminie 

Krok 2: Ubezpieczenia
Vacansoleil umożliwia tutaj wykupienie ubezpieczenia kosztów rezygnacji i przerwania pobytu oraz kompleksowego pakietu ubezpieczeniowego.

Krok 3: Twoje dane
W tym kroku należy podać swoje dane oraz dane uczestników pobytu.

Krok 4: Informacje o cenach
Tutaj można sprawdzić stan koszyka. Można też zmienić wybrane pozycje cofając się do poprzednich kroków. Na koniec należy zaznaczyć pole będące potwierdzeniem zapoznania się oraz akceptacji Warunków Rezerwacji oraz Warunków Ubezpieczenia, w przypadku, gdy ubezpieczenie zostało zamówione. Można też dodać aktualnie obowiązujący kod promocyjny.

Krok 5: Płatności
W tym miejscu dokonasz wyboru formy płatności.

Krok 6: Podziękowanie
Jest to ostatnia strona, na której podany zostanie numer rezerwacji. Potwierdzenie rezerwacji wraz z notą za wynajem i danymi do logowania do Moje Vacansoleil zostanie przesłane na podany adres email.

W trakcie całego procesu rezerwacji, podgląd rezerwacji dostępny jest po prawej stronie ekranu. Wskazany jest tu wybrany kemping, rodzaj zakwaterowania, ceny, termin oraz liczba osób. Poniżej podane są także pozostałe opłaty, które są obowiązkowe na miejscu.

Jak mogę sprawdzić czy moja internetowa rezerwacja powiodła się?

Po potwierdzeniu rezerwacji przyciskiem “kupuję”, pojawi się informacja z potwierdzeniem rezerwacji, w której zawarty będzie m.in. numer rezerwacji. W krótkim czasie powininen też pojawić się mail potwierdzający dokonanie rezerwacji. 

Czy przez internet także mogę dokonać rezerwacji wstępnej?

Nie, rezerwacje wstępne (opcje) mogą być zrealizowane jedynie telefonicznie.

Czy mogę poprosić o wstępne zatrzymanie dla mnie miejsca na kempingu?

Tak, będzie to tzw. rezerwacja wstępna, której dokonać można na maksymalnie 24 kolejne godziny. Jeśli do terminu wyjazdu pozostało mniej niż 3 tygodnie, nie ma możliwości dokonania rezerwacji wstępnej.

W jaki sposób kalkulowana jest cena?

W prosty sposób możesz wyliczyć koszt wakacji.

Na przykład: wraz z rodziną chcesz spędzić 2 tygodnie na kempingu Due Laghi w Levico Terme we Włoszech we w pełni wyposażonym namiocie Navajo od 3 do 17 czerwca.

Kalkulacja kosztów wygląda następująco:

14 nocy w cenie 165 zł /noc                                                  2310 zł

Promocja (14=7) 7x 165 zł                                                    1155 zł

Opłata rezerwacyjna                                                             149 zł

Całkowity koszt pobytu                                                         1304 zł

Przy rezerwacji parceli kalkulacja kosztów wygląda nieco inaczej. Wyświetlana cena za parcelę to cena bazowa, która obejmuje 2 osoby dorosłe, nawet jeśli wskazana ilość osób jest inna. Dlaczego tak się dzieje? Opłata za dodatkowe osoby różni się w zależności od kempingu, terminu i wieku uczestników wyjazdu. Daty urodzenia należy wpisać podczas rezerwacji w kroku „Twoje Dane”, aktualizacja ceny następuje po ich podaniu, przed finalizacją rezerwacji.

Jakie jest minimum pobytu w zakwaterowaniu Vacansoleil?

Na większości kempingów istnieje minimum noclegów, jakie należy zarezerwować. Zazwyczaj są to 2 noclegi poza sezonem i 4 noclegi w sezonie (rzadziej 7). Należy jednak pamiętać, że minimum noclegów może różnić się w zależności od kempingu i zakwaterowania. W swojej ofercie mamy też kilka kempingów, które pozwalają na minimalny pobyt w postaci 1 noclegu:

https://www.vacansoleil.pl/podroz-i-ubezpieczenie/noclegi-na-trasie/

Kiedy otrzymam potwierdzenie rezerwacji i notę za wynajem?

Od 24 do 48 godz. od dokonania rezerwacji na adres mailowy podany przy rezerwacji w przeciągu najbliższych dni roboczych. Po dokonaniu rezerwacji wysłane zostanie potwierdzenie rezerwacji oraz nota za wynajem, z terminem pierwszej wpłaty. Około 8 tygodni przed rozpoczęciem pobytu wysłany zostanie list przypominający z terminem płatności pozostałej kwoty.

Kiedy otrzymam dokumenty podróży?

Dokumenty podróży prześlemy na podany adres e-mail po zaksięgowaniu pełnej płatności.

Czy można zamówić zestaw niemowlęcy?

Coraz więcej kempingów oferuje możliwość rezerwacji zestawu niemowlęcego. W jego skład wchodzi łóżeczko, krzesełko do karmienia, a często także wanienka. Zestaw niemowlęcy pozwala zaoszczędzić miejsca w samochodzie i będzie czekał na gości w zakwaterowaniu po przyjeździe.

Uwaga: w łóżeczku nie ma materaca ani pościeli, które należy zabrać ze sobą we własnym zakresie.

Czy mogę zabrać zwierzę? A jeśli tak, czy mogę zabrać więcej niż jedno?

W uwagach dotyczących wybranego kempingu można sprawdzić czy akceptowane są tam zwierzęta oraz czy mogą one przebywać w miejscu zakwaterowania. Jeśli obecność zwierzęcia wiąże się z dodatkowymi opłatami, informacja ta także będzie ujęta w uwagach a także w tabeli cenowej. Podczas rezerwacji trzeba wspomnieć o planach zabrania zwierzęcia. Zwierząt nigdy nie można trzymać w namiotach Vacansoleil.
Jeśli rezerwujecie domek, płatność za zwierzaka będzie musiała być prawdopodobnie dokonana na kempingu. Może się zdarzyć, że przy wczesnej rezerwacji w Vacansoleil, opłata za zwierzę zostanie skalkulowana z góry.
Przy rezerwacji parceli, opłatę za zwierzę należy uregulować z wyprzedzeniem.  
Jeśli w planach macie zabranie więcej niż jednego zwierzęcia, radzimy skontaktować się z biurem Vacansoleil.
Więcej informacji na temat podróżowania z psami znajdziecie tutaj.

Czy istnieją kempingi przystosowane dla osób niepełnosprawnych?

Kempingi, które dostosowały swoje udogodnienia do osób poruszających się na wózkach, oznaczone są specjalnym symbolem. Przed oznaczeniem kempingu tym symbolem braliśmy pod uwagę nie tylko rozkład pomieszczen w sanitariatach (toalety i kabiny prysznicowe) ale także ilość wolnej przestrzeni, w jaki sposób otwierają się drzwi oraz czy są obecne schody. Oczywiście pod lupę braliśmy również wejścia na teren basenu czy do restauracji. Wszystkie namioty Vacansoleil są przystosowane dla osób na wózku, ale prosimy mieć na uwadze fakt, że podłoga w namiocie Ottawa umieszczona jest około 15 cm nad gruntem.
Na kempingach Le Château de GalaureLe Grand DagueBirkelt oferujemy specjalne domki przystosowane dla osób na wózkach. Są to domki Bali 2. Więcej informacji uzyskać można pod numerem telefonu 81 884 74 24

Czy nastolatki bez opieki zostaną przyjęte na kemping?

Nie jest to możliwe.

Czy mogę zarezerwować pobyt dla grupy?

W przypadku rezerwacji grupowych prosimy o kontakt telefoniczny z naszym biurem.

Ile osób mogę zgłosić do jednego zakwaterowania?

Domki i namioty dostosowane są na przyjęcie maksymalnie 6 osób (4 dorosłe+2 dzieci). Wyjątki podane są w uwagach na stronie danego kempingu.

Czy w zakwaterowaniu może przebywać więcej osób niż podane maksimum?

W większości przypadków nie jest to możliwe. Zdarzają się jednak wyjątki. Jest to możliwe tylko na wybranych kempingach i w jednym przypadku, gdy dotyczy to jednej rodziny: rodziców i dzieci. Zakwaterowania Vacansoleil dostosowane są jedynie do podanej maksymalnej ilości osób, dlatego też dodanie kolejnej osoby wymaga kontaktu telefonicznego z naszym biurem.

Ile czasu zajmie mi dojazd na wybrany kemping?

Przy każdym kempingu wskazujemy odległość na kemping z Warszawy. Oczywiście długość przejazdu zależy od bardzo wielu czynników. Jeżeli potrzebują Państwo pomocy przy ustaleniu trasy dojazdu, prosimy o kontakt z naszym biurem.

Czy w Vacansoleil mogę wykupić ubezpieczenie od kosztów rezygnacji i przerwania podróży?

Tak, oczywiście jest to możliwe. To mądry wybór, bo pozwala planować wakacje oraz wyjechać na wakacje bezstresowo. Możesz wykupić ubezpieczenie od kosztów rezygnacji oraz ubezpieczenie podróżne w wariancie podstawowym, rozszerzonym , a nawet rozszerzonym wraz z ubezpieczeniem auta. Wszystkie opcje ubezpieczenia ofertowane są przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO. Można je wykupić bezpośrednio podczas rezerwacji lub później. Pamiętaj, że musisz wykupić ubezpieczenie od anulowania w ciągu 5 dni roboczych po dokonaniu rezerwacji. Więcej informacji o ubezpieczeniu znajdziesz tutaj.

Płacę za preferencję – czy jest ona gwarantowana?

Nie, preferencja jest jedynie preferencją, nie gwarancją. Przekazujemy ją do informacji kempingu a jego obsługa zrobi wszystko, by zrealizować to specjalne życzenie. Mimo tego, wykupienie preferencji nie wiąże się z dodatkowymi przywilejami.

Dlaczego za preferencję naliczane są opłaty?

Opłaty naliczane przy zamawianiu preferencji są opłatami administracyjnymi, które nie ulegają zwrotowi.

Wygrałem bon podróżny Vacansoleil. Czy mogę skorzystać z niego przy rezerwacji internetowej?

Nie, jeśli wygrałeś bon podróżny możesz z niego skorzystać jedynie kontaktując się z biurem telefonicznie.

Czy z bonu podróżnego mogę skorzystać w dowolnym terminie i na dowolnym kempingu z oferty Vacansoleil?

Nie, bon podróżny pokrywa koszt pobytu w kwietniu, maju, czerwcu i wrześniu. Niestety pobyt nie może mieć miejsca w lipcu i sierpniu. Szeroki wybór kempingów, na których można skorzystać z bonu podróżnego znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce Specjalny wybór.
Kliknij tutaj by przejść do zakładki Specjalny Wybór.

Czy z bonu podróżnego mogę skorzystać płacąc za kilka zakwaterowań i kilka pobytów?

Tak, w obrębie jednej rezerwacji, przy zachowaniu ciągłości pobytu i wyboru kempingów i zakwaterowań z listy "Specjalny Wybór. Jeżeli wartość bonu podróżnego nie została wykorzystana w całości, pozostałej kwoty nie można przeznaczyć na kolejną rezerwację.

Jakie są warunki zmiany rezerwacji?

Klienci Vacansoleil mają możliwość dokonania jednorazowej, bezpłatnej zmiany rezerwacji do 15.04.2021 pod warunkiem, że do daty wyjazdu pozostało nie mniej niż 42 dni a kwota wynajmu po zmianie nie ulegnie obniżeniu w stosunku do rezerwacji pierwotnej. Zmianie może ulec zarówno termin, kemping jak i zakwaterowanie. 

Jakie są warunki anulacji rezerwacji?

W przypadku rezerwacji dokonanych po 10 grudnia 2020 roku i pełnego pobytu w 2021 roku obowiązują następujące zasady:

Klienci, którzy dokonali rezerwacji na sezon 2021 po 10 grudnia 2020 mają możliwość bezpłatnej anulacji do 28 lutego 2021, a zwrot wpłaconych środków nastąpi w ciągu kolejnych 14 dni.  Nie dotyczy to rezerwacji przeniesionych z sezonu 2020 z powodu koronawirusa ani rezerwacji opłaconych środkami z rezerwacji 2020 (voucher lub nota kredytowa). Takie rezerwacje nie mogą być anulowane bezpłatnie.

Od 1 marca 2021 roku rezerwację można anulować telefonicznie do dnia przyjazdu. Zgodnie z pkt 4. warunków  rezerwacji Vacansoleil, zostaną naliczone stosowne koszty rezygnacji.

W trakcie dokonywanie rezerwacji internetowej okazało się, że wybrany termin nie jest już dostępny. Co robić?

Gdy wybieracie dany termin i rodzaj zakwaterowania, nasz system rezerwacji na chwilę blokuje tę datę by pozwolić na spokojne dokończenie rezerwacji. Jeśli takie wybranie terminu nie zakończy się rezerwacją, zostanie on odblokowany dopiero po jakimś czasie. Rezerwacji można zatem dokonać nieco później, gdy termin zostanie odblokowany.

Czy mogę poprosić o gwarancję miejsca?

Gwarancja nie jest możliwa, proponujemy Wam jednak wykupienie preferencji, która wiąże się z jednorazową opłatą w wysokości 24,00 zł.